Algemene Voorwaarden
Lees deze algemene voorwaarden zorgvuldig door voordat je een bestelling plaatst. Door deze website te gebruiken en/of een bestelling te plaatsen, ga je ermee akkoord hieraan gebonden te zijn. Als je vragen heeft over deze algemene voorwaarden, kun je, voordat je een bestelling plaatst, contact met ons opnemen via info@thebohominimalist.nl.
Indien je niet akkoord gaat met deze algemene voorwaarden, mag je geen gebruik maken van de website of de diensten die The Boho Minimalist via haar website aanbiedt.
De algemene voorwaarden kunnen van tijd tot tijd wijzigen zonder de consument hier actief over op de hoogte te stellen. Wijzigingen zijn van toepassing op eventuele toekomstige bestellingen.
Artikel 1, Definities
Op deze voorwaarden zijn de volgende definities van toepassing:
- Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
- Dag: kalenderdag;
- Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
- Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt informatie die aan hem/haar persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
- Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor een consument om binnen de herroepingstermijn af te zien van de overeenkomst op afstand;
- Herroepingstermijn: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
- Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
- Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
- Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen;
Artikel 2, Identiteit van de ondernemer
The Boho Minimalist
Kamer van Koophandel: 68212607
BTW-nummer: NL002192259B27
E-mail: info@thebohominimalist.nl
Artikel 3, Toepasselijkheid
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke overeenkomst op afstand die tussen ondernemer en consument wordt gesloten.
- Voorafgaand aan het sluiten van de overeenkomst wordt de consument de tekst van deze algemene voorwaarden verstrekt. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
- Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar de algemene voorwaarden langs elektronische kunnen worden ingelezen of dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
Artikel 4, Het aanbod
- Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft, of onder voorwaarden wordt gesloten, wordt dit uitdrukkelijk in het aanbod vermeld.
- Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten.
- Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet. Ieder aanbod zal zodanige informatie bevatten dat voor de consument duidelijk is welke rechten en plichten aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit omvat met name: de prijs, inclusief belastingen; eventuele bezorgkosten; de wijze waarop de overeenkomst tot stand komt en welke handelingen dit vergt; of het herroepingsrecht al dan niet van toepassing is; de wijze van betaling, levering of uitvoering van de overeenkomst; de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn voor het naleven van de prijs; en de minimale duur van de overeenkomst op afstand, in geval van een overeenkomst die strekt tot voortdurende of periodieke levering van producten of diensten.
Artikel 5, De overeenkomst
- De overeenkomst komt, met inachtneming van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment dat de consument het aanbod aanvaardt en aan de gestelde voorwaarden is voldaan.
- Indien de consument de overeenkomst langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. De consument kan de overeenkomst ontbinden zolang de ontvangst van aanvaarding niet is bevestigd.
- Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
- De ondernemer kan zich – conform wettelijke kaders – op de hoogte stellen van de mogelijkheden van de consument om aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, maar ook van feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien dat onderzoek de ondernemer goede gronden oplevert om van het sluiten van de overeenkomst af te zien, heeft hij het recht een bestelling of aanvraag af te wijzen of de uitvoering ervan aan bijzondere voorwaarden te verbinden, zonder opgave van redenen.
- De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument kan worden opgeslagen op een toegankelijke duurzame gegevensdrager, meesturen:
- het e-mailadres van de ondernemer waar de consument met een klacht terecht kan;
- de voorwaarden waaronder de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, en hoe hij dat moet doen, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
- informatie over bestaande after-sales service en garanties;
- de gegevens bedoeld in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden, tenzij de ondernemer deze vóór het sluiten van de overeenkomst al aan de consument heeft verstrekt;
- de vereisten voor opzegging van het contract, indien de looptijd van het contract langer is dan één jaar of van onbepaalde duur is.
- Indien de ondernemer zich heeft verplicht een reeks producten of diensten te leveren, is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
Artikel 6, Herroepingsrecht bij levering van producten
- Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst, zonder opgave van redenen, binnen 14 dagen, te ontbinden. Deze bedenktermijn gaat in op de dag nadat het product door of namens de consument is ontvangen.
- Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn aan de ondernemer door middel van het sturen van een e-mail naar info@thebohominimalist.nl waarin hij ten minste vermeld:
- de reden van het gebruik maken van zijn herroepingsrecht
- het bestelnummer van de order waarop de herroeping van toepassing is
- de producten en/of diensten waarvoor hij zijn herroepingsrecht wilt gebruiken
- Tijdens de bedenktermijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in de mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wil behouden. Indien hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht, zal hij het product met alle bijbehorende onderdelen en – indien redelijkerwijs mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren.
- Gepersonaliseerde producten kunnen niet geretourneerd worden. En in verband met de hygiëne kunnen gedragen oorbellen ook niet geretourneerd worden.
- De consument is zelf verantwoordelijk voor het retourneren van producten en draagt de rechtstreekse kosten daarvan. We adviseren getraceerd te retourneren.
- Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.
Artikel 7, Kosten bij herroeping
- Als een consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden hem maximaal de kosten van het verzenden van de producten in rekening gebracht. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na herroeping of aankomst van de geretourneerde producten, terugbetalen.
- De ondernemer biedt restituties aan, maar wisselt geen aanbiedingen uit. Wanneer de consument zijn producten wil ruilen voor andere producten, moet hij zijn producten retourneren, om terugbetaling vragen en een nieuwe bestelling plaatsen.
- De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
Artikel 8, Uitsluiten herroepingsrecht
- De ondernemer kan het herroepingsrecht aan de consument alleen uitsluiten als hij dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
- Uitsluiting van het herroepingsrecht is alleen mogelijk voor producten die in de huid gaan, zoals oorbellen. In het belang van de hygiëne kunnen wij gepaste/gedragen oorbellen niet retour nemen. Als de consument deze producten toch retourneert, worden deze producten door ons, op kosten van de consument, aan de consument geretourneerd.
Artikel 9, De prijs
- Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van wijzigingen in BTW-tarieven.
- In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
- Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
- Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien dit door de ondernemer bedongen is en
- als zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
- de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
- De genoemde prijzen voor de aangeboden producten zijn inclusief BTW.
Artikel 10, Conformiteit en Garantie
- De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
- De ondernemer staat er niet voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
- Een door de ondernemer, fabrikant of importeur aangeboden garantie doet niets af aan de rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
Artikel 11, Levering en uitvoering
- De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten.
- Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar maakt.
- Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk binnen 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst kosteloos te ontbinden. In geval van ontbinding zoals omschreven in het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 30 dagen na de ontbinding, terugbetalen.
- Mocht het onmogelijk blijken om een besteld product te leveren, dan zal de ondernemer proberen een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal de ondernemer op duidelijke en begrijpelijke wijze melden dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende producten kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten, de kosten van retourzending komen voor rekening van de ondernemer.
- Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Artikel 12, Betaling
- The Boho Minimalist accepteert betalingen via iDeal, BanContact, Apple Pay, Paypal & creditcardoverschrijving. De prijzen worden weergegeven in euro’s. Let op: als je ervoor kiest om in een andere valuta dan de eigen “lokale” valuta te betalen, kan jouw creditcard-/debetkaartaanbieder wisselkoerskosten in rekening brengen.
- De betaling van producten en diensten dient te geschieden voordat de consument de producten of diensten ontvangt, tenzij anders is overeengekomen.
- De consument dient de producten binnen 14 dagen na het plaatsen van de bestelling te betalen. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
- De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of meegedeelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
- Bij wanbetaling door de consument heeft de ondernemer, behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de redelijke kosten waarover de consument vooraf op de hoogte is gesteld, in rekening te brengen.
Artikel 13, Klachtenprocedure
- De ondernemer zorgt voor een klachtenprocedure, waaraan voldoende bekendheid is gegeven, en zal een klacht behandelen overeenkomstig deze klachtenprocedure.
- De consument die een gebrek heeft ontdekt, dient onverwijld een uitvoerige en duidelijk omschreven klacht over de nakoming van de overeenkomst in te dienen bij de ondernemer.
- Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord.
- Als een klacht naar verwachting een langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord, waarbij de ontvangst wordt bevestigd en wordt aangegeven wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
Artikel 14, Aanvullende of alternatieve bedingen
Eventuele aanvullende of afwijkende bedingen van deze algemene voorwaarden mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat een consument deze op een eenvoudige en toegankelijke manier kan opslaan op een duurzaam medium.
Deze algemene voorwaarden zijn voor het laatst bijgewerkt en zijn van kracht geworden op 31/03/2023.